top of page

CERCETARE 2021

Sigur ți-ar plăcea să fii parte dintr-o organizație constructivă.
Participă la transformarea organizației tale!

Cercetarea pe care o vom realiza va adresa 3 arii de interes:

1. Ce doresc liderii È™i cum îÈ™i fac cunoscută filozofia de conducere

2. Cum zic angajații că este cultura din organizațiile lor

3. Cum È™i-ar dori, în mod ideal, angajaÈ›ii, să fie locul lor de muncă

Sailing boat crew teamwork

Argument pentru realizarea cercetării

Credem în schimbare È™i È™tim că doar timpul este cel care ne ajută să vedem impactul acÈ›iunilor noastre, pe care le facem cu liderii È™i cu organizaÈ›iile, la nivel de societate. Este foarte comod È™i la îndemână să dăm vina pe È›ară atunci când lucrurile nu merg bine. Orice merge bine, la nivel de È›ară, este atribuit ocazional norocului sau câtorva oameni, încă nu există o percepÈ›ie care să asocieze binele cu o abordare sistemică sau cu o strategie de È›ară.

 

Binele sau răul pe care le resimÈ›im la nivel de È›ară vin din capacitatea tuturor instituÈ›iilor sau organizaÈ›iilor de a-È™i face bine treaba, de a-È™i înÈ›elege rostul È™i rolul atât la nivel de societate, cât È™i în relaÈ›ia cu propriii angajaÈ›i. Oamenii au nevoie de relevanță È™i o au dacă înÈ›eleg scopul È™i semnificaÈ›ia muncii lor. Oamenii au nevoie de apartenență È™i o au dacă înÈ›eleg cum, la ce È™i împreună cu cine contribuie.

 

Oamenii au nevoie să fie văzuÈ›i È™i sunt văzuÈ›i dacă sunt trataÈ›i cu consideraÈ›ie. Când lucrurile se întâmplă astfel, ei vor contribui cu tot efortul de care sunt capabili pentru binele organizaÈ›iei din care fac parte, pentru ei înÈ™iÈ™i È™i pentru clienÈ›ii lor sau pentru societate. Atunci când oamenii nu simt că sunt relevanÈ›i, atunci când oamenii simt că sunt trataÈ›i formal, ca niÈ™te resurse la îndemână, atunci când oamenii sunt certaÈ›i sau trataÈ›i prost de cei care îi conduc, vor face doar efortul minim necesar pentru a supravieÈ›ui în organizaÈ›ia din care fac parte.

 

Următoarea noastră aspiraÈ›ie È™i ambiÈ›ie este ca, la nivelul societății, întrunirea unor criterii de bază de performanță È™i de funcÈ›ionare a companiilor È™i a instituÈ›iilor publice – la nivelul culturii de organizaÈ›ie È™i a stilului de conducere – să devină o normă socială.

​

În urmă cu 15 ani, când am introdus preocuparea pentru cultura de organizaÈ›ie în organizaÈ›iile din România, vorbeam practic o limbă străină. Între timp, conceptul de cultură de organizaÈ›ie este prezent în majoritatea strategiilor dezvoltate de organizaÈ›ii, fie ele instituÈ›ii publice (care citează în rapoartele anuale de activitate preocuparea È™i interesul pentru îmbunătățirea culturii de organizaÈ›ie), fie corporaÈ›ii (ele fiind primele care au fost interesate de acest subiect), dar È™i companiile antreprenoriale mari, care au început în ultimii ani să vadă valoarea adusă de preocuparea pentru cultura de organizaÈ›ie.

 

În anul 2009 comunicam rezultatele primei cercetări naÈ›ionale de anvergură asupra culturii organizaÈ›iilor româneÈ™ti, cercetare la care au participat peste 150 de organizaÈ›ii È™i peste 1500 de angajaÈ›i. Datele comunicate au fost colectate în anul 2008, înainte de startul crizei financiare în România. La 12 ani după realizarea primei cercetări naÈ›ionale pe tema culturii de organizaÈ›ie din România, contextul socioeconomic a fost puternic marcat cel puÈ›in de câteva momente critice, istorice: criza financiară din 2009, revenirea post-criză cu caracteristicile specifice, criza socială, economică È™i sanitară actuală cauzată de pandemia de coronavirus, presiunea pentru digitalizare, presiunea pentru reformă la nivel de societate.

 

Astfel, apare întrebarea legitimă: cum facem față contextului în continuă schimbare? Nicio schimbare nu se poate realiza în absenÈ›a înÈ›elegerii È™i a clarității în legătură cu ce a generat starea actuală È™i care este viziunea pentru viitor. Cine suntem, cum suntem, cât de pregătiÈ›i suntem pentru ce ne propunem, È™i ce ne propunem cu adevărat să facem?

 

În dezvoltarea organizaÈ›iilor, indiferent de natura lor (domeniu, dimensiune, apartenență) există două coordonate care dau tonul È™i care se auto-susÈ›in: cultură de organizaÈ›ie È™i leadership (modalitatea în care oamenii sunt conduÈ™i). Liderii construiesc cultura, cultura creÈ™te lideri asemeni ei. Cercul poate fi vicios sau virtuos.

​

Team carrying out a sailing boat.jpg

Ne propunem să realizăm o nouă cercetare de anvergură naÈ›ională în urma căreia să avem o radiografie a modului în care organizaÈ›iile din România funcÈ›ionează. Credem în puterea organizaÈ›iilor de a contribui la schimbarea lumii È™i vrem să ajutăm organizaÈ›iile să devină cât de bune pot ele să fie. PerformanÈ›a nu este la fel pentru toată lumea, însă aspiraÈ›ia de a fi la nivelul maxim de potenÈ›ial la care poÈ›i fi este singura viziune cu sens pe care o poate avea un om sau o organizaÈ›ie.

 

Cele 3 arii de interes vor fi analizate È™i corelate astfel încât să oferim claritate asupra modalității în care există sau nu o legătură între ce doresc liderii È™i ceea ce obÈ›in. Datele colectate din organizaÈ›ii ne vor permite să analizăm impactul pe care oamenii aflaÈ›i la vârf în conducerea organizaÈ›iilor româneÈ™ti îl au în culturile organizaÈ›iilor pe care le conduc.

 

Mai mult, vom realiza È™i prima cercetare în instituÈ›iile publice din România. Vom invita să participe la cercetare cel puÈ›in 150 de instituÈ›ii publice, selectate după impactul strategic pe care îl au la nivel de societate. În plus, cercetarea îÈ™i propune să ofere instituÈ›iilor publice un reper de analiză È™i un material de lucru care va putea fi folosit ulterior în dezvoltarea strategiilor de reformă administrativă. Practic, sistemul public din România îÈ™i va putea aÈ™eza reforma instituÈ›ională pe baze de cercetare. DeÈ™i toată lumea declară nemulÈ›umire față de interacÈ›iunile cu sistemul public È™i de cultura instituÈ›ională, nimeni nu È™tie, concret, cum este aceasta, ce o determină È™i ce consecinÈ›e se produc mai departe. O bună înÈ›elegere a acestui lanÈ› cauzal va indica cu precizie È™i rapiditate unde sunt locurile în care se poate interveni pentru schimbare. Utilizarea unui model È™tiinÈ›ific cercetat, acceptat atât în mediul academic, cât È™i în cel de afaceri, oferă posibilitatea de a aÈ™eza reforma instituÈ›ională pe un design consacrat global în dezvoltarea organizaÈ›iilor.

 

Prin această cercetare, corporaÈ›iile È™i companiile antreprenoriale îÈ™i vor continua preocuparea pentru a susÈ›ine performanÈ›a È™i vor primi informaÈ›ii specifice, acÈ›ionabile, de intervenÈ›ie atât la nivelul liderilor, cât È™i în legătură cu cultura lor de organizaÈ›ie. Ulterior colectării datelor vom putea oferi analize comparative între diversele tipuri de organizaÈ›ii: instituÈ›ii publice, companii antreprenoriale, corporaÈ›ii care au filiale în România.

Beneficiile cercetării pentru organizațiile participante

  • Liderii vor avea o imagine clară asupra propriei filozofii de conducere

​

  • Liderii organizaÈ›iilor participante vor avea informaÈ›ii despre cum este percepută cultura de organizaÈ›ie în organizaÈ›iile din care fac parte

​

  • Liderii vor avea informaÈ›ii cantitative specifice despre diferenÈ›a dintre aÈ™teptările angajaÈ›ilor È™i realitatea percepută

​

  • Managerii de Resurse Umane vor primi un set de recomandări concrete pentru organizaÈ›ia pe care o reprezintă, pornind de la filozofia de conducere a liderului organizaÈ›iei È™i de la aÈ™teptările angajaÈ›ilor

​

  • Fiecare organizaÈ›ie participantă va primi propriul set de date interpretat în contextul cercetării È™i al informaÈ›iilor È™i un consultant acreditat Human Synergistics va sta la dispoziÈ›ie pentru clarificări

​

  • Liderii organizaÈ›iilor vor beneficia de o sesiune individuală de debrief pentru raportul individual pe care li-l vom realiza

​

  • Cuantificate, aceste beneficii însumează

      •  timp alocat fiecărei organizaÈ›ii (aproximativ 4 ore dintre care 2 ore discuÈ›ie individuală cu liderul organizaÈ›iei È™i 2 ore discuÈ›ie cu liderul organizaÈ›iei si managerul departamentului de Resurse umane)

     •  utilizarea de metodologie recunoscută È™i acceptată local È™i global (instrumentele folosite È™i interdependenÈ›ele dintre ele)

     •  know-how pe tema leadership - cultură de organizaÈ›ie

     •  un beneficiu total estimat la 2.000 de Euro per organizaÈ›ie.

Beneficiile cercetării pentru publicul interesat

  • Vom face cunoscut un benchmark naÈ›ional pentru cultura de organizaÈ›ie È™i vom extrage idei È™i recomandări generale de îmbunătățire pe cele 3 tipuri de organizaÈ›ii participante (instituÈ›ii publice, corporaÈ›ii, companii antreprenoriale)

​

  • Vom aduce clarificări asupra înÈ›elegerii normelor naÈ›ionale de cultură a muncii în contextul culturii naÈ›ionale

​

  • Vom înÈ›elege cât de pregătită este societatea românească pentru reforma administrativă È™i vom cunoaÈ™te în mod specific plusurile È™i minusurile

​

  • Rezultatele cercetării vor fi analizate È™i în comparaÈ›ie cu date globale.

Beneficii

Tipul organizațiilor participante

1. La cercetare pot participa orice fel de organizații preocupate de cultura lor de organizație, fie că o percep ca fiind bună sau nu.

 

2. La cercetare pot participa organizații de orice dimensiune și absolut orice domeniu de activitate.

 

3. Fiecare tip general de organizaÈ›ie (instituÈ›ie publică, corporaÈ›ie, companie antreprenorială) va avea desemnat un coordonator de proiect unic din partea Human Synergistics România.

OCI-Ideal.png
OCI® Ideal
(Organizational Culture Inventory® - Ideal)
OCI.png
OCI®
(Organizational Culture Inventory® - Curent)
OEI.png
OEI®
(Organizational Effectiveness Inventory®)
LI.png
LI
(Leadership/ Impact®)

Se vor aplica online următoarele chestionare

Metodologia de cercetare

Fiecare manager de proiect/ coordonator de proiect din organizaÈ›iile înscrise la cercetare va primi informaÈ›ii detaliate despre instrumentele folosite È™i despre modalitatea de aplicare È™i colectare de date (care se va realiza preponderent online).

Planul de realizare a cercetării naționale

 

02

Lansarea cercetării în mediul public, transmiterea informaÈ›iilor necesare înscrierii la cercetare pentru organizaÈ›ii

Pilot - Lansarea cercetării în mediul apropiat pentru rafinarea comunicării

01

Colectarea de înscrieri pentru organizaÈ›iile care doresc să participe la cercetare

03

04

Desemnarea managerilor de proiect interni pentru fiecare organizație

Instruirea managerilor de proiect 

05

06

Colectarea datelor

Comunicări intermediare de status și remindere

07

08

Consolidare, ajustări, completări

Încheierea colectării de date È™i prelucrarea datelor

09

10

Analize intermediare

Conferință Națională pentru prezentarea datelor din cercetare

11

12

Follow-up către organizațiile participante pentru programarea discuțiilor individuale cu liderul organizației și cu managerul de Resurse Umane

Metodologii

Metodologie și instrumente

Chestionarul OCI® este cel mai bine documentat È™i cercetat, precum È™i cel mai larg răspândit È™i folosit instrument pentru măsurarea culturii organizaÈ›ionale din lume. Versatilitatea acestui instrument validat È™tiinÈ›ific, dar practic pentru măsurarea culturii, a contribuit la sute de publicaÈ›ii academice È™i de afaceri care arată importanÈ›a culturilor constructive de înaltă performanță în îmbunătățirea implicării membrilor, a eficacității grupurilor de lucru È™i a sustenabilității organizaÈ›iilor.

 

OCI este singurul instrument din lume recunoscut de o comunitate academică internaÈ›ională care măsoară cultura de organizaÈ›ie – adică felul cum cred oamenii că se aÈ™teaptă de la ei să se comporte pentru a se potrivi cu organizaÈ›ia în care lucrează, sau, într-un limbaj mai specific, normele È™i aÈ™teptările comportamentale care reflectă aspecte mai abstracte ale culturii, cum ar fi valorile È™i convingerile împărtășite într-o organizaÈ›ie.

 

OCI este folosit în proiecte de schimbare culturală împreună cu OCI Ideal pentru determinarea diferenÈ›elor culturale, stabilirea È™i prioritizarea È›intelor de schimbare.

Chestionarul OEI este instrumentul Human Synergistics care măsoară angajamentul È™i satisfacÈ›ia angajaÈ›ilor, se bazează pe date concrete obÈ›inute din cercetare È™i este potrivit pentru programele de schimbare fundamentate pe date È™i măsurători gândite în aÈ™a fel încât să crească nu doar angajamentul membrilor, ci È™i eficacitatea organizaÈ›iei. OEI permite stabilirea nivelului de angajament al membrilor organizaÈ›iei È™i identificarea punctelor forte È™i a necesităților de dezvoltare.

 

OEI permite organizaÈ›iilor să măsoare atât factorii cauzali care le dirijează È™i modelează cultura, cât È™i impactul culturii asupra angajaÈ›ilor, a grupurilor/echipelor È™i a organizaÈ›iei ca întreg. Întrebările din chestionar se bazează pe articole, pe teorii confirmate È™i pe lucrări clasice din domeniul managementului resurselor umane È™i al comportamentului organizaÈ›ional. 

LI.png
LI.png

Leadership/Impact (L/I) este un instrument de transformare, creat pentru a ajuta liderii să conÅŸtientizeze impactul propriilor strategii de conducere ÅŸi măsura în care acestea afectează performanÅ£a organizaÅ£iei.

 

Leadership/Impact oferă executivilor informaţii şi perspective despre strategiile de leadership pe care le folosesc şi despre impactul acestora. Aceste perspective sunt folosite ca bază pentru a identifica strategiile şi tehnicile pe care liderii le pot folosi pentru a creşte eficacitatea pe termen lung, performanţa şi productivitatea organizaţiei şi a membrilor acesteia.

 

Acest instrument de impact este foarte util pentru înÈ›elegerea măsurii în care filozofia de leadership a unei persoane este parte din problemă sau din soluÈ›ie într-o transformare a culturii, deoarece L/I utilizează acelaÈ™i model conceptual pentru a descrie impactul ca È™i instrumentul de diagnoză a organizaÈ›iei, permiÈ›ând astfel o comparaÈ›ie directă.

Chestionarul OCI® Ideal este versiunea chestionarului OCI care permite proiectarea unor noi modele de comportament care să susÈ›ină viziunea, strategia È™i obiectivele organizaÈ›iei.

 

Identificarea culturii organizaÈ›ionale ideale presupune definirea unui set de comportamente dorite mai exact, descrierea felului cum ar dori top managementul ca angajaÈ›ii să se comporte astfel încât să susÈ›ină direcÈ›ia strategică organizaÈ›iei. 

Iuliana-Stan_edited.jpg

Credem cu tărie în rolul organizaÈ›iilor de a contribui la schimbarea în bine a lumii È™i a oamenilor. Dacă în urmă cu doar câÈ›iva ani organizaÈ›iile aveau privilegiul unic de a-È™i alege angajaÈ›ii, făcând acest lucru cel mai adesea doar pe criterii de competență, acum balanÈ›a alegerii este înclinată destul de mult de angajaÈ›i, care încep să aleagă È™i ei organizaÈ›iile în care doresc să lucreze.

 

AngajaÈ›ii sunt atraÈ™i de misiuni È™i de culturi de organizaÈ›ii care sunt în rezonanță cu valorile È™i cu aspiraÈ›iile lor. AngajaÈ›ii au încredere acum, mai mult decât oricând, că pot aduce valoare în locul potrivit. Și dacă locul este chiar cel potrivit, este adevărat, ei chiar aduc valoare. Este un moment istoric în care cele două lumi, a oamenilor È™i a organizaÈ›iilor, se întâlnesc, în sfârÈ™it, într-un echilibru  de forÈ›e similar.

 

Cum arată organizaÈ›iile în care angajaÈ›ii îÈ™i doresc să lucreze?

Cum este filozofia celor care conduc organizaÈ›iile din România?

Cum sunt, în realitate, organizaÈ›iile din È›ara noastră?

Ce este de făcut pentru a crea organizaÈ›ii în care oamenii să dorească să lucreze? Cum poate fi uÈ™or înÈ›eleasă È™i condusă cultura organizaÈ›iilor din România?

Care sunt pârghiile de schimbare a culturii de organizaÈ›ie?

Cum este stimulată performanța de cultura de organizație?

 

Ne propunem să răspundem la aceste întrebări È™i să oferim liderilor de organizaÈ›ii È™i instituÈ›ii publice din România un model de a se uita la cultura lor de organizaÈ›ie È™i de a înÈ›elege ce au de făcut astfel încât să le aducă mai aproape de ceea ce îÈ™i doresc, dar È™i de misiunea pe care o au de îndeplinit.

 

Ne propunem să oferim tuturor oamenilor care lucrează în organizaÈ›ii un model de a se uita la ele,  de a le înÈ›elege È™i de a le alege, astfel încât să facă față mediului în care ajung È™i să îÈ™i atingă potenÈ›ialul. Vă invităm să ne fiÈ›i alături în acest demers de cunoaÈ™tere reciprocă!

 

MulÈ›umim tuturor ConsultanÈ›ilor AcreditaÈ›i Human Synergistics specializaÈ›i în Cultura de OrganizaÈ›ie pentru susÈ›inerea acestei iniÈ›iative.

 

Vă mulÈ›umim pentru că ne sunteÈ›i alături să Schimbăm lumea – organizaÈ›ie cu organizaÈ›ie!

Iuliana STAN
Managing Partner,
Human Synergistics România
Cuvant Iuliana

Sigur ți-ar plăcea să fii parte dintr-o organizație constructivă.
Participă la transformarea organizației tale!

bottom of page